20 Aralık 2013 Cuma

Temel ve Basit Makyaj için gerekenler...



Selamlar....

 sağlık sorunu sebebiyle istemeden biraz ara verdim...

Aklımda bir sürü yayın birikti inşallah fırsat buldukça bloğumda paylaşacağım...

İnternette merak ettiğimiz, öğrenmek istediğimiz her türlü bilgiye kolayca ulaşsakta bu yazımın makyaj konusunda acemi olan veya nerden başlaması gerektiğini bilmeyen kişiler içinde faydalı olacağını umuyorum...

Açık söyliyim, Makjaya çok önem veren biri değilim, hatta son on yılımı bir göz kalemi,  fondöten ve rujla geçirdim desem yeridir...

..........................


başlarken....

öncelikle bu iki kavramın birbirinden ayrılmayacağını bilmemiz gerekeri, 

Bakımlı cilt/Yakışan makyaj

Cilt bakımını ayrı bir başlık altında yazmayı düşünüyorum, yanisi bu postun konusu basit makyaj olsun...

Nelere ihtiyaç var?

Öncelikle makyaja hazır temiz bir cilt gerek, yüzümüze tonik kullanarak başlayabiliriz, bir pamuğa dökülen tonik ciltteki kiri/kalıntıyı/fazla yağı kolayca arındırır, ardından nemlendirici ikinci adım olmalıdır, 

Fondöten: Kullanımı şart değil tabi kimi ciltler buna ihtiyaç duymaz ancak böylesine sorunsuz ve renk dengisizliği olmayan ciltte herkişide yok maalesef, mesela ben aşırı solgun ve beyaz tenli olduğum için cilt rengimin bir ton koyusunu kullanıyorum (bi ton açık/bi ton koyu veya ciltle tam renk uyumu kişinin tercihine kalmış)... az önce sürülen nemlendircininde yardımıyla yüzde kolayca yayılan fondötenle homojen görünen ten rengimiz makyaja hazır hale gelmiş oluyor...
Göz kalemi: ikinci adım gözlere, bunun içinde aslında tek kalem yeterlidur... misal Sahip olduğumuz kalemi far olarak bile kullanabiliriz, göz kapağına sürülen ve hafifce parmakla dağıtılan kalem far etkisi verir, benim tercihim hep kahverengidir, bu renk üç işlevi bir arada yapmamı sağlar, kaşlarıma basit dokunuşlarla seyrek olan kaş doldurma işimi görür, yine parmakla keskin vuruşları yumuşatıp kaşlarımı kavisli ve biçimli gösteririm, ardından göz altına çekerek yine seyrek olan kirpiklerin boşluklarını doldururum, far kullanmak istemiyorsamda başka bir kalemle göz üstüne renklendirme yaparım... böylelikle göz makyajının bitmesi bir dakika bile sürmez(pratik makyajda)


Rimel olmalımıdır? Bence hiç şart değil, kabul göz makyajını belirginleştiren son vuruşu rimel etkisiyle sağlarızda kendi çevremden biliyorum kimi insan rimel kullanmayı hiç sevmez, beceremez, bulaştırır, bende eğer gerekli değilse çoğu zaman es geçerim... Rimeli daha çok vaktimin olduğu makyaj için özendiğim zaman kullanırım...
 
Allık: Fondötenle renk dengesizliği sağlanmış ciltte yanakları renklendirmek ve vurgu yapmak için kullanılmalıdır, ille çok pahalı olmasıda gerekmiyor, misal  gratislerde 10 liraya satılan essence marka bir allıkla bu sorun rahatlıkla çözülebilir.



Ruj: işte makyajın kesinlikle vazgeçilmezi olan malzeme bu... misal eski usulde yaptığımız gibi allıktan vazgeçip rujla yanakları renklendirmek mümkünken rujdan vazgeçip allığı dudaklara kullanamayız... aslında temel makyajda bir ruj bir kalem bile makyaj yapmak için yeterlidir... Ruj diyince aklımıza envay çeşit renkte gelmemeli kimi insan aşırı uç renkleri hiç sevmiyor mesela, şimdi moda olan dudak tonunda(nude renk) bir rujla dudaklarımızda çokta dikkat çekmemek mümkün, yine pembe tonlarda azıcık sürülüp dudakta dağıtılan rujda sade makyaj severlerin kurtarıcısı olabilir... Ben ruj sürerken tercihimi hep giydiğim kıyafetle orantılarım... 

kısaca özetlersem bahsettiğim 4 malzemeyle kolayca makyaj yapılabilir, bu malzemeleri çoğaltmak tamamen kişinin istemine bağlıdır...(örn: far, rimel, parlatıcı, dudak kalemi vs.)

Fondöten, gözkalemi, allık ve ruj basit bir makyaj yapmamızı kolaylıkla sağlar...


her kadın sadece bu 4 malzemeyi kullanarak bakımlı ve güzel görünebilir... 


sevgiler...






1 yorum:

  1. Merhaba,
    Bloğunuzu çok beğendim ve takipçiniz oldum. Sizi de bloğumda takipçi olmaya beklerim. Sevgiler
    http://mommyslifetime.blogspot.com

    YanıtlaSil

taş

taş